ЗИМАТА НИ ИЗНЕНАДА!!!
05.02.2005 - 07.02.2005

Като за начало, трябва да се сподели ,че ЗИМАТА НИ ИЗНЕНАДА!! да в началото на февруари - обаче си е абсолютен факт. Защо ли? Ами на ! Всичко си бе по график, обяви, обаждания, уговорки и т.н. Стягане на багажи, чакане повече от месец за да капне снежец ,че да се похлллъзгаме на Балкана и то взе че заваля. Ама не така както си се полага ,ами като в разказ на Й.Йовков- нали се сещяте," Като заваля ,че цялла неделя". Е беше по-кратко ,ама пък по-обилно и тръгваме от Търново посред голлемия сняг ,малкото ентусиасти от многото мераклии. Хванахме си маршрутката рано, рано и в 8.30 си бяхме на автогара Габрово за "редовния" рейс до Узана, но....ьвтостопанството отказа да си пусне автобуса в големите преспи, а отказаха да ни возят и такситата!!! Изправени пред дилемата пеш до Узана при сняг от 1- 1.5м във високата част, преход от Шипка до Узана пак при върли условия или скатавка на по-ниско предпочетохме последното. Най отговорно яхнахме градския автобес до спирка Инструмент.След като се установи ,че сме си истървали рейса за кв.Ябълка, хапнахме по чорба/ на спирката си има кръчме с приятни и любезни домакини/ и хванахме първия автобус за Етъра. Сиреч заменихме в първата част на деня екотуризма със здрави натоварвания за културно-познавателния вариант с разглллеждане на музея на открито и най-вече отдаване на удоволствието да споделим по едно ароматно кафе с бъло сладко поднесено само и единствено за нас в кафето на Етъра. Всичко това в една иделична картина на потънало в дебел сняг българско възрожденско селце с присъщата тишина и спокойствие, при едно чудно слллънчево време и най вече липсата на глъч и тълпи народ по чаршията. Наистина такова удоволствие въпреки десетките си посещения на Етъра там не сссъм изпитвал....Новата ни програма предвиждаше предвижване с поредния градски автобус до квартал Ябълка, където и пристигнахме към 13ч. В автобуса стана ясно ,че и група туристи-скаути от гр Попово са към ссъщата дистинация, както и още една групичка от Русе.Същ
ите сллязоха на спирка Щумели а ние /поради незнам пак каква загриженост и солидарност, да осигурим пъртина на очакваната добавка към нашата група от Миро и ..., които така и не дойдоха,....ама такова черпене ама.../ на Ябълка. Еллементарничкият преход от около45 мин при ллетни условия изглеждаше ссъвсем приелив при новите обстоятелства, сняг 0.7-1 м - приказка.... С редуване ,почивки, снимки за 1.40 ч стигнахме до х.Г.Генев/Финтекс/. Както си и очаквахме Тотка ни прие радушно-сдържано в познатия ни стил. Изкарахме чудесна вечер ,към която се приссъединиха и още две семейства от Габрово.Имаше си танци, хора и тъкма стигнахме до песните се оказа че вече е около 2 ч и повечето са си легнали.След мързелуване и протягане на другата сутрин се измъкнахме към 9ч. Време чудесно, студено, сллънчевои тихо. След закуската срешихме да съчетаем приятното с полезното и тръгнахме на разходчица до махала Венковци, където от единственият и постоянен жител хижарката ни нямаше вест и беше малко притеснена дали има хляб,може ли да слезе към селото и др.За два часа разбихме партина и да махалата.Бай Любо ни се зарадва, оставихме му хлляба, заредихме се с мляко,домашно,първокачествено и се върнахме обратно в хижата. Следобяд използваха някой от нас пързалката обработена от предния ден и след това в тесен кръг изкарахме една задушевна вечер. На 7.02 отпочинали, потеглихе към кв.Ябълка. Обратният път го взехме за по-малко от час.Автобуса ни върна към цивилизацията и след престоя на гара Габрово, който ни позволи да направим лек обяд ,към 15.30 ч. се бяхме прибрали в Търново. За разправяне има и още .Чакайте и снимки но след време. ЕВ...